Tags

, , , ,

Vandaag een dagje rond getoerd in de Bildt, het westelijk deel van Fryslân. Een paar locaties bezocht maar bij geen 1 locatie was meer binnen te komen. Nou jou bij 1 dan wel, maar dat schoot nog niet echt op.
Verder langs de dijk, een kennis van mijn vader had gezegd dat ik maar eens moest zoeken naar Stad Niks, een gehucht aan de dijk.  Als hij het niet had verteld dat dit gehucht hier was, had ik er zo langs gereden, wel leuk om zo ’n stukje geschiedenis te zien. Door naar het volgende punt waar ik helaas ook alleen maar buiten foto’s kon maken, maar ’t rijden door de Bildt was al de moeite waard. In Harlingen stond ’t volgende pand, om ’t hoekje was echter net een aanrijding geweest dus stond er politie en zijn we eerst maar een hapje gaan eten.
Zo waren we dicht bij de kerk waar ons mam graag kwam en daar ook even binnen geweest voor foto’s,
Terug naar de locatie maar die zat echt potdicht, locatie nummer 4 was zelfs helemaal foetsie en zo ging onze rit door naar Wieuwerd. Als meidje van 8 was  me al beloofd om naar de mummies te gaan maar het was er nooit van gekomen. Raar hoe je zoiets bij blijft. Nu dan eindelijk de 4 mummies, de vogels en kat in de kelder van de kerk van Wieuwerd gezien. Foto’s maken mocht niet, maar omdat het rustig was  en ik camera en statief bij me had mocht ik van bovenaf een paar foto’s schieten nadat ik had verteld dat ik kaarten kopen niet leuk vind. Bijzonder om de mummies nu eindelijk eens te hebben gezien, bizar hoe ’t net lijkt of de zilversmid je aankijkt terwijl hij daar al sinds 1705 in de kist ligt.