Tags

, , , , , , ,

Een bekende in Urbex-land en ik had zulke schitterende foto’s gezien dat ik er al snel naar op zoek ging en met wat hulp ‘m ook heb gevonden. Vervolgens stond Agnus Dei iedere keer weer op mijn lijstje om te bezoeken maar het kwam er nooit van tot afgelopen weekend. Uiteindelijk met zijn zessen op pad en het eerste doel was natuurlijk Agnus Dei, als je al zo vaak op google maps hebt gekeken, ken je de locatie al uit je hoofd, een super mooie omgeving, met het zonnetje in de bergen/heuvels waan je je gewoon in een ver weg land.
Super handig met zijn allen door het raam geklommen om er later achter te komen dat je via de achterkant van het verzorgingshuis gewoon over de veranda naar binnen kon lopen. Ieder ging zijn eigen weg, je komt dus binnen bij het tehuis gedeelte, een beetje spookachtig. Ik kreeg behoorlijk de kriebels toen ik niemand meer hoorde, ik door de wind stukken behang zag bewegen en ik het kapelletje maar niet gevonden kreeg. Dat was even  zweten maar al snel kwam Sander me tegemoet die al wel de kapel had gevonden en zich verbaasde waar iedereen toch bleef.
Bijzonder om nu in de kapel te staan.
Dit gebouw was een verzorgingshuis met een aangrenzend kerkje.
De kerk bood plaats voor ongeveer 120 personen.
De kerk werd gebouwd in 1910, het verzorgingshuis kwam leeg te staan in 2002. het gebouw werd te koop gezet, Maar helaas brak er brand uit waardoor de koop niet doorging, het kerkje is nog intact gebleven.


A famous location in Urbexland, I saw such great pictures that I soon went looking and found the location.  Agnus Dei stood sevaral times on my list to visit but it never came up to  last weekend. Ultimately, we went with six on the road and the first goal was of course Agnus Dei, as I looked so often on google maps, you know the location already in your head, a very nice area, with the sun in the mountains / hills you imagine just in a far away country.
Super convenient to have all climbed through the window to find out later that you get through the rear of the nursing home just on the porch to just walk in. Each went his own way, so you come in at the home area, a little spooky. I got quite the creeps when I didn’t  hear the others, the wind blowed, wallpaper pieces move and I couldn’t find the chapel.. I was just sweating but soon Sander came towards me, and toke me to the chapel.
It was a very special feeling to be in the chapel.
This building was a nursing home with an adjacent church.
The church had room for about 120 people.
The church was built in 1910, the nursing home was vacant in 2002. the building was put up for sale, but unfortunately a fire broke out causing the sale fell through, the church is still intact.