Tags

, , , ,

Zo noemen ze de wandeling in het Weerterbos op de site van het Limburgs landschap. Vorig jaar was ik zo’n beetje half oktober ook al naar het Weerterbos geweest omdat ik toen een stukje in de krant gelezen had over de edelherten die daar ook flink burlen, bronstijd. Een held op sokken was ik toen omdat ik niet in mijn eentje het bos in durfde en zo had ik me vorig jaar dan ook voorgenomen om dit jaar met de wandeling mee te gaan. Wil ik me afgelopen maandag inschrijven, blijkt de wandeling al vol geboekt te zijn, nou ja, maakt niet uit, dan gaan MissieMeis en ik gewoon samen, er zijn dan zeker genoeg mensen in het bos.
Gisteren op tijd op bed en de wekker gezet, ik wou om kwart voor 7 vertrekken, de wandeling zou om 7:30 uur beginnen en dan waren we ze net voor. Blijkbaar was ik gisteren niet echt helder en had ik de wekker een uur te laat gezet, vlug uit bed, alles stond gelukkig al klaar, boterhammetjes en thee mee in de auto en zo waren we dan als nog tegen kwart voor 8 al bij het bos,  na eerst onderweg nog de zonsopgang op de foto te hebben gezet.
De herten gingen goed te keer, onderweg zagen we al wel 2 vrouwtjes rustig in het weiland scharrelen, de edelherten waren schijnbaar s’nachts druk geweest tijdens de volle maan want die lagen lui achter de bosjes te brullen. Ze hebben zich niet laten zien aan ons en de ongeveer 35 anderen die bovenop de toren stonden.
Gelukkig gingen de mensen van de edelhertensafari weer snel door en was ik achteraf blij dat ik niet met die meute mee liep.
Heb verlekkerd staan kijken naar die giga telelenzen, daar sta je zelf dan met je kleine kitlens. Later in het bos had ik spijt dat ik niet juist die telelens op mijn goede camera had gedaan maar op de oude, dan was de eekhoorn denk ik beter uit de verf gekomen dan nu met zijn blauwe gloed over de hele foto. Zo leer je iedere keer toch wat.
Ondanks dat we de edelherten niet hebben gezien toch heerlijk gewandeld, ook die kleine meid heeft netjes de 7,5 kilometer zonder klagen gelopen en toch genoeg mooie dingen onderweg gezien.