Tags

, , , , , , ,

Toupeira031Gisteren mijn urbex spullen al onder het stof vandaan gehaald, het was al weer even geleden dat ik op pad was geweest. Toevallig kwam deze villa op mijn pad en ben ik met een kersvers maatje vandaag gaan urbexen. Enige tijd terug was 1 van de LOGA-ladies op een feestje in gesprek geraakt met een feestganger en pratend over fotografie kwamen ze ook op urbex en zo kreeg ik het adres van Jan. Na een korte mailwisseling zijn we samen op pad gegaan. Mijn informatie bleek juist te zijn, we zagen de toegangspoort vanaf de weg, de auto een stukje verderop geparkeerd en gewacht tot de buurman van het stuk grond ernaast weg was gereden. Zonder enige moeite konden we door de poort en voorbij de bocht zagen we de villa en het meer er achter. Het blijft bizar om zo’n mooie plaats zo leeg te zien staan. Binnen waren er nog maar weinig details, er is flink gefeest en alles van waarde was weg, maar géén graffiti.
De wijnkelder die in de villa zou moeten zijn heb ik niet gezien, was ook erg donker beneden, maar vrees dat de kelder toch leeg zal zijn.
De villa schijnt van een graaf en gravin te zijn geweest, en volgens de verkoopborden bestaat het terrein uit bijna 50 HA met dus de bebouwing, het water en de akkers.
Locatie 1 was dus geslaagd.