Tags

, , ,

Afgelopen zaterdag reed ik na een fijne dag in Amsterdam terug naar Eindhoven, de zon was in de loop van de dag goed doorgebroken en al rijdend naar huis zag ik ‘m zakken. De lucht kleurde zo mooi dat ik wel moest stoppen, bij Utrecht ben ik van de weg afgedraaid en tot mijn verrassing zag ik dat er verder op een groot water was, naar later bleek de Haarrijnse plas, Vlug mijn auto gestopt, mijn spullen gepakt en naar het water, bij het water bleek al een andere vrouw te zitten met camera. Ook zij reed op de snelweg en “moest” stoppen. Al snel kwam er ook een man bij ons, denkend dat wij hier bekend waren en samen op fototocht waren. Nee, we kennen elkaar niet en toevallig het zelfde idee. Zo zit je dan met 3 vreemden, 3 camera’s, 3 kwartier te genieten van een uniek schouwspel van moeder natuur.

==========================================================

De waalOok vorig jaar, een paar weekjes later in het jaar reed ik dezelfde route en was er die mooie zonsondergang. Toen was ik bij de brug van Zaltbommel en ben daar van de weg afgedraaid om bij de Waal de zonsondergang te beleven.