Tags

, , , , , ,

Star trail 24 minutesAl enige tijd stond het maken van een star trail op mijn “to do list” maar het kwam er niet van, je hebt tenslotte én een heldere hemel nodig, én droog weer én tijd. Nu was ik op de camping bij Joyce en Rinus, en langzaam kwamen de sterren aan de hemel. Behoorlijk onvoorbereid de camera neer gezet, het was al weer even geleden dat ik me had ingelezen op star trailing maar je moet toch een keer beginnen.
Bij de eerste poging de lens 24 minuten open gehad en diafragma op 11.
Ik heb heerlijk met Rinus voor de caravan gezeten, beiden een ligstoel, ik in een deken gewikkeld, drankje erbij en genieten van de stilte. Helaas hadden we geen vrij zicht dus camera stond schuin omhoog op een boom gericht.
Star trail 70 minutesBij de tweede poging 70 minuten de lens open en diafragma op 22, denk door het kleine diafragma de lucht zo gek gekleurd is. Nu kwamen er ook behoorlijk wat vliegtuigen en satelieten voorbij.
Het resultaat is nog geen echte startrail maar nu weer getriggerd om me verder in te lezen en dan wie weet van het zomer op de camping, waar ik naast een open veld sta een keer de gelegenheid om te oefenen.