Tags

, , , , ,

324Vorige week al samen met Berna en Wim een stuk van Glow gelopen en gisterenavond een stuk Glow gelopen met mijn Meidje. [Forum of light & architecture]
Er waren weer mooie dingen te zien, soms een beetje te lange wachtrij omdat het beide zaterdagen ontzettend druk was. Fotograferen lukt bijna niet meer met die menigte.
Mijn eerste Glow kan ik me nog goed herinneren, 2010, ontzettend koud, na wat thuis te hebben geoefend met fotograferen in het donker stond ik op het Catharinaplein met nog een stuk of 15 fotografen mét statieven en een enkele los lopende bezoeker. Op een rijtje, ieder zijn ding aan het doen, maar ook elkaar tips geven over hoe de instellingen te doen. Nu keek ik vanaf het bordes het Catharinaplein op en stond het echt ram vol, haringen in een ton.
Meidje was moe en zoals alle jaren zat ze heerlijk op een bankje op het bordes de projectie te bekijken, zo goed van haar dat ze me gelijk wist te vertellen dat ze delen uit het schilderij van Jheronimus Bosch had gezien.
Jammer dat ik niet de tijd en energie had om een avondje naar de TU te gaan maar heb ook wel geleerd dat ik niet overal bij hoef te zijn. Heb nu 2 avonden genoten en trots op Eindhoven dat we dit festival hebben.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren